Szeretettel köszöntelek a Kárpát-Medencei AlapTudásTár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kárpát-Medencei AlapTudásTár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kárpát-Medencei AlapTudásTár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kárpát-Medencei AlapTudásTár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kárpát-Medencei AlapTudásTár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kárpát-Medencei AlapTudásTár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kárpát-Medencei AlapTudásTár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kárpát-Medencei AlapTudásTár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy klasszikus példa
Szociálpszichológia Csepeli György 2001 Osiris kiadó
Sok tanár, tanító képzése folyik ennekszemléletéből.
Pedig olyan ez, mintha sejtszinten vizsgálva szeretnénk megérteni, elsajátítani és irányíthatóvá tenni szervezetünk műlödését.
A nyugati énfelfogás premodern alapjai a keleti énfelfogáshoz nagyon hasonlóan a szemlélődésre épültek, melynek révén az ember a kozmikus rend tökéletességével mérhette magát. A világ „varázstalanításának” előrehaladásával jött létre a modern énfelfogás, melynek egyik változata szerint „a lelki folyamatok éppen úgy mechanikus magyarázatokat igényelnek, mint a természeti jelenségek, a lélek szubsztanciaként való felfogását tehát semmi nem indokolja”. Ezt a nézetet képviselték a brit empirista filozófusok (Szummer 1996, 60). Merőben más elvet követett Descartes, akinek „Cogito ergo sum” („Gondolkodom, tehát vagyok”) megfogalmazása szerint az énélményén alapuló saját tapasztalás abszolút kiindulópont, a létezés végső bizonyossága (Pléh 1992,34). Az empirista és a racionalista énfelfogást egyaránt tagadták a romantikusok, akik az érzések, az álom, a képzelet és a vágy erőit hangsúlyozva az énélmény tudattalan komponensei után nyomoztak (Taylor 1989). Mindhárom hagyományt tagadja a posztstrukturalista énfelfogás, amely alternatív narratívákra „robbantja szét” az ént.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!